عکس رهبر جدید
تمرین‌های مقاومتی برای دانش‌آموزان ابتدایی
منبع: فصلنامه‌ی «رشد آموزش تربیت‌بدنی»

فصل‌نامه‌ی رشد آموزش تربیت‌بدنی در شماره‌ی زمستان خود، مقاله‌ای با عنوان: «تمرین‌های مقاومتی برای کودکان ابتدایی» به چاپ رسانده است که برای معلمان تربیت‌بدنی بسیار مهم می‌باشد.
در مقدمه‌ی این مقاله که به‌وسیله «جرج آلفا لانفورد، کوبن دبلید مک کوردی» تألیف و توسط خانم افسانه محمدی ترجمه شده، آمده است: «برای معلمان تربیت‌بدنی بسیار مهم است که با تهیه‌ی پایه‌ای از اصول روان‌شناسی بتوانند تمرینی مؤثر و مناسب را برای دانش‌آموزان طراحی کنند. معلمان زمانی که این برنامه را طرح‌ریزی می‌کنند، باید با سطوح مشخص بلوغ و توانایی دانش‌آموزان آشنا باشند و مهارت‌های حرکتی مؤثر برای آنان را مد نظر داشته باشند. هنگام تصمیم‌گیری برای برنامه‌های اجرایی علاوه بر سطح کلاس و مقطع سنی، سطح بلوغ و توانایی دانش‌آموزان در آموزش نیز مد نظر قرار می‌گیرد.»
رشد قدرت در کودکان، تمرین قدرت بدون وزنه، تمرین بدنی قسمت پایین‌تنه، چمباتمه‌ی سه در یک، چمباتمه‌ی تک‌ساق با تماس نوک انگشت، چمباتمه‌ی تک ساق پا بر روی توپ، چمباتمه‌ی روی توپ با تک ساق بر روی زمین، چمباتمه‌ی لرزان تک ساق با حالت آزاد، تمرین بدنی قسمت بالاتنه، فشار به چوب عصایی شکل، حلقه‌های بازویی در هم فرو رفته، فرو بردن عضله‌ی سه سر، تمرین شکمی و راست نشستن روی توپ ثابت سرفصل‌های اصلی این مقاله می‌باشند.
متن کامل این مقاله را می‌توانید در فصلنامه‌ی رشد آموزش تربیت‌بدنی، شماره‌ی 37، زمستان 1389 مطالعه کنید.

تعداد بازدید : ۱,۶۷۷
کد خبر : ۱۶۷
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 10000
نظر خود را وارد کنید